Hva behandler kiropraktoren? Ryggplager og mye mer! Kiropraktoren er mest kjent for å behandle ryggsmerter og nakkeplager, men kan også tilby effektiv behandling for mange andre smerter og plager. Smerter i nakke, brystrygg og korsrygg: Smerter i disse områdene kommer ofte fra irritasjon i bueleddene i ryggsøylen eller i muskulatur og sener i området rundt ryggsøylen. Kiropraktoren kan også hjelpe dem som har vært utsatt for whiplash-ulykker. Bekkenplager: Bekkenlåsning og bekkenløsning kan gi smerter. Kiropraktisk behandling kan hjelpe mot bekkenplager. Dette gjelder også for gravide kvinner. Smerter fra nerveirritasjon, som for eksempel isjias: Skiveprolapser og for trange kanaler som nerver skal gjennom kan gi smerter i armer og ben. Kiropraktoren kan ikke åpne kanaler som er trange pga slitasje, men kan hjelpe å redusere smerte og ubehag ved å bedre funksjonen i de involverte leddene og dermed minske irritasjonen i nerven. Hodepine og svimmelhet: Migrene som stammer fra nakken Spenningshodepine Svimmelhet pga et problem i nakken eller pga krystallsyke Kjeveproblemer Vonde skuldre og armer: Plager som for eksempel ”frozen shoulder”, senebetennelser som ”musearm”,” golf-og tennisalbue”, Carpal tunnel syndrome. Vonde hofter, knær og føtter: Som stammer fra dårlig leddfunksjon. Sportsskader Smerter fra slitasje i ledd: Kiropraktoren kan ikke ta bort slitasjen i leddene dine, men kan bedre bevegelsen og funksjonen av leddet. Dette kan lindre smerte og gjøre deg mer bevegelig. Kiropraktoren kan også lindre smerter som kommer av artritt. I perioder hvor artritten utløser inflammasjon i leddene skal du ikke gå til kiropraktor, men før og etter kan du trygt få behandling. Baby og barn: Kiropraktikk har i flere tilfeller hjulpet babyer med luftsmerter og barn med sengevæting. Det har vært lite forsket på dette området, men i mange tilfeller ser vi bedring.

Home Konsultasjon Behandling Statistikk Selvhjelp Kontakt

Fjøsanger  Kiropraktorklinikk Tlf: 55 01 95 74